1998-2004

Το 1997 παρουσιάστηκε το VW GOLF IV, το οποίο είχε πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα, εφοδιαζόταν με αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς, είχε αποσπάσει 4 αστέρια στα crashtest και η ποιότητα του για πρώτη φορά συγκρινόταν με τα αντίστοιχα AUDI. Οι κινητήρες που το κινούσαν ήταν 1,4 (75 ίπποι) – 1,6 8v (100 ίπποι) – 1,6 16v (105 ίπποι από το 2000) – 1,8 (125 ίπποι) – 1,8T (150 ίπποι (GTI )) – 1,8T (180 ίπποι (GTI από το 2001)) – 2,0 (112 ίπποι) – 2,3 ( 150 ίπποι (VR5)) – 2,3 (170 ίπποι από το 2001 (VR5)) – 2,8 (174 ίπποι (VR6)) – 2,8 (204 ίπποι από το 1999 (VR6)) – 3,2 (241 ίπποι (R32)). Το VW GOLF IV GTI εφοδιαζόταν με τον turbo κινητήρα των 1.781cc με 20 βαλβίδες, ο οποίος απέδιδε 150 ίππους στις 5.700 σ.α.λ., 210 nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., επιτάχυνε από 0 στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, η τελική του ταχύτητα ήταν 216 χιλιόμετρα/ώρα, κατανάλωνε 7,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα, το βάρος του ήταν 1,142 κιλά και οι εκπομπές CO2 ήταν 187g. Το 2001 ο ίδιος κινητήρας αύξησε την απόδοση του και απέδιδε 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., 235 nm ροπής στις 1.950 σ.α.λ., επιτάχυνε από 0 στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα, η τελική του ταχύτητα ήταν 222 χιλιόμετρα/ώρα, κατανάλωνε 8,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, το βάρος του ήταν 1,279 κιλά και οι εκπομπές CO2 ήταν 222g. Αυτός ο κινητήρας έχει κερδίσει με το σπαθί του τη φήμη ενός από τους πιο αξιόπιστους και βελτιώσιμους κινητήρες όλων των εποχών (ακόμα και σήμερα τοποθετείται σε διάφορα μοντέλα του VW GROUP, ενώ "λύσσαγε" κάτω από το καπό των περισσότερων μοντέλων του VW GROUP, μέχρι και στο AUDI S3), κάνοντας τον το αγαπημένο παιδί των βελτιωτών (έφτασε να αποδίδει μετά τις φροντίδες των βελτιωτών μέχρι και πάνω από 500 ίππους). Στην κορυφή της γκάμας βρισκόταν το VW GOLF IV R32 με τον 24βάλβιδο κινητήρα των 240 ίππων στις 6250 σ.αλ. και των 320 nm ροπής στις 2800 σ.α.λ. Επιτάχυνε από στάση στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα, η τελική του ταχύτητα ήταν 247 χιλιόμετρα/ώρα και η κατανάλωση του 11,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές CO2 ήταν 276g. Το R32 ήταν τετρακίνητο (πολύδισκος συμπλέκτης HALDEX), ενώ ήταν το πρώτο VW το οποίο εφοδιάστηκε με το επαναστατικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.Η οδική συμπεριφορά για σεμινάριο, οι εκρηκτικοί κινητήρες, η ποιότητα και η παθητική του ασφάλεια, έφταναν να το αναδείξουν ως ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα.Έμεινε στην αγορά μέχρι το 2003.